Test

Jag har gjort ett nytt depressionstest, Madrs-testet, och för första gången på evigheters evigheter så hamnade jag under gränsen för depression. Jag har alltså inte någon depression längre! Medicinen har fungerat. Det har jag ju i och för sig känt också. Men alltid skönt för vårdpersonalen att kunna föra in kliniska fakta i sina journaler...

På testet Är du i riskzonen för utmattningssyndrom hamnar jag fortfarande över gränsen för utmattning. Men inte fullt så högt som tidigare. Jag känner mig nöjd. Medicinen gör sitt och det känns så bra. Jag sover bättre, orkar med lite mer sociala aktiviteter, jag har lite bättre kondition, jag har lite mindre ångest osv. Jag känner att jag har en bra bit kvar, absolut, men just nu går det åt rätt håll. Och det är sååå obeskrivligt skönt att få njuta av lite positiva tankar för en gångs skull.

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt för dig. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll och kom ihåg att vara försiktig så att du inte tror att du är frisk och bara kör på. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke!! Jag ska försöka vara försiktig. Det är så svårt att hitta balansen bara. Är ju livrädd för att krascha en gång till. Men är glad att det känns bättre, samtidigt som rädd att överanstränga.

      Och vilket fint reportage om dig! Jätteroligt att se!!
      Kram

      Radera
  2. Usch...46 poäng på Madrs-testet är nog inte så bra...jag kan inte ens förmå mig att kontakta vårdcentralen då jag ju vet att första kontakten är jobbig...jag vet att jag måste, innan jag ligger där och inte kan stiga upp. Än så länge har ansvaret för och kärleken till mina djurvänner övertaget men jag vet att dagen snart är här då det inte går...tack för att ni finns allihop här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nona, tag med dig någon om du inte vågar gå själv. Det viktigaste är att du får hjälp. Ingen förtjänar att må så dåligt. Vi är många som varit där du är just nu. Och vi har blivit bättre. Målet är att bli helt bra. Ju snabbare du får hjälp desto bättre för dig. Lycka till och ta hand om dig! Hör gärna av dig och berätta hur det går. Vi är många här som stöttar dig! Kram!

      Radera