Påskhelg

Jag läser på era bloggar att ni, liksom jag, är trötta efter påsken. Även om man har det fint och bra, så orkar man inte med. Det är ju fullt normalt. Men tråkigt.

Min påsk började helt fantastiskt. Jättefin födelsedagsmiddag på restaurang, bad i varm utomhuspool under natthimlen tillsammans med älsklingen, hotellnatt, frukostbuffé, påsklunch, ännu mer god mat på restaurang. Och sova, vila, sova däremellan. Life is great! Men hur fantastiskt det än var, så var det härligt att komma hem. Varva ner i soffan och bara vara. Hemma. 

Och sen, sjukdom mitt i allt. Så värst att jag fick ta ena barnet till farmor för att kunna ta det andra barnet till akuten. Ingen hit, så här en påskhelg. En lång dag på akutmottagningen blev det. Och jag är ännu tröttare än tröttast. Men vet åtminstone vad jag ska ta mig till, med barnet ifråga. När jag ska oroa mig och när det är lugnt. Tack och lov att det finns hjälp att få. Och vilken lektion i livskunskap att sitta med ett barn på en akutmottagning. Ambulanser och bårar med patienter som rullas förbi. Människoöden. 

Nu hoppas jag att det blir lugnt (lugnare) några dar åtminstone. Att min lilla blir frisk. Att jag hinner vila ikapp. Kanske hoppas på lite sol och jord under naglarna. 


8 kommentarer:

  1. Vi valde också att koppla av hemma istället för att åka iväg som vi alltid gör annars över påsk. Förra året var jag dålig i VECKOR efter påsken, alltså riktigt dålig, och det är ju inte värt det. Skönt att barnet mår bra och hoppas du får lite vila idag. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ibland (eller ganska ofta faktiskt) får man göra det som känns förnuftigt istället för det man helst av allt hade velat. Alltid en avvägning... Idag har jag vilat lite mer. Skönt! Kram

      Radera
  2. Akuten med barn är ingen höjdare.. Kändes som vi hade klippkort där ett tag, det var krupp,astma,allergi,magproblem och gud vet allt. Huuu!!

    Själv är jag så trött just nu. Vill helst gå och lägga mig direkt när jag varit upp och ätit frukost. Känner inte igen det.. Kanske är på väg att bli sjuk eller nån medicin eller helt enkelt slut efter svärmors död, förkylning, kalas,mm mm + utmattningssyndrom.. Ja, där hade jag nog svaret. Go natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du verkar ha mycket omkring dig. Inte konstigt att kroppen reagerar. Vem som helst hade blivit trött av allt det där. Ta hand om dig och sov så gott!

      Radera
  3. Usch för akuten med barn :( men tacksamt när man får hjälp. Hoppas barnet snabbt blir bättre och att du får möjlighet till återhämtning. Håller med, påsken var fin men tog i princip alla krafter jag hade. Det är tungt när till och med det roliga blir för mycket. Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återhämtning. Ja, jag önskar att det fanns mer möjlighet till det. Vill vila mera! Lov är inte så enkelt. Man vill vara med barnen, men orkar inte. Tack det samma, kram!

      Radera
  4. När jag läser din blogg är det som att läsa om sig själv.... Gick " i väggen" första gången 2012 och var hemma 6 månader....duktig flicka som måste jobba och bytte jobb o körde på...rasade ihop igen november 2015...ska börja arbetsträna denna vecka på 25%.....men känner mig inte redo!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur har det gått för dig? Med arbetsträning sjukdom och allt?

      Radera