Moving on, nystart mm


Den här gillar jag. Textens budskap, men också den lugna versionen.
Nu går vi vidare.

Det har varit skit, men från och med nu kan det bara bli bättre. Så det så!

Jag känner en försiktig optimism.

Jag håller på att lägga mitt gamla yrkesliv bakom mig. Jag kan fokusera min energi på att hitta en ny väg. Eftersom jag inte har något att förlora kan jag bara gå framåt, göra det som känns bra.

Jag börjar i samtalsterapi hos en ny KBT-terapeut. Känns skönt att ha någon som stöd när jag ska börja utöka mina aktiviteter.

Min yoga fungerar bra. Jag blir rörlig och känner mig starkare. Kommer dessutom ut på en social aktivitet, som inte bara är för sjuka.

En nystart helt enkelt.
Det är dags att gå vidare.
I´m moving on.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du börjar känna att det känns liiiiite bättre, även om jag vet att det kan vara mycket upp och ner. Och jobbet.. För mig var det en så enormt stor sten som släppte när jag visste att jag inte skulle tillbaka, även om jag nu inte har en aning om vad jag ska göra?? Men hellre det på något sätt. Starta med ett nytt blad. Man förändras ju så mycket genom sin sjukdom så jag är inte samma person som jag var när jag jobbade på mitt gamla jobb. Håller på dig tjejen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, stort tack för ditt pepp! Härligt att höra! Vad gjorde du förut, hur kom det sig att du tog beslutet att sluta? Men visst, skönt att känna att man styr sin egen framtid, är fri att göra precis vad som helst!

      Radera