Jobbiga telefonsamtal, tröttande med kalas och förändring på G

Det har blivit en massa samtal den senaste veckan. För många på för kort tid. För mycket information för min hjärna. Måste sortera intryck och det tar sin tid.

Försäkringskassan ringde, min nya handläggare ville presentera sig. Hon passade på att meddela att hon vill ha ett avstämningsmöte ganska snart, så det är väl bara att jag ställer in mig på det. Och försöker att inte oroa mig för mycket över det. Men ett avstämningsmöte är ju alltid ett avstämningsmöte...

Sen ringde rehabcoachen och informerade om det som hänt sen senast. Arbetsrätt, jurister, intyg och dokument. Har även fått samtal från fackförbundet, ny jurist på facket eftersom den förste slutat. Varför sa ingen nåt om det när vi sågs senast? Vet man inte att man ska byta jobb två veckor senare?
Så jag fick en ny, och sen en ännu en ny. Nytt möte nästa vecka. Med jurist och arbetsgivare. Hu... När tar denna plåga slut?

I går kalas. För en av barnens kusiner. Jag har öronproppar i och försöker vara så social jag förmår. Det går ett tag, sen blir det jobbigt. Kvällen blev för sen för mig. Allt efter att varva ner i soffan vid halv-åtta är i för sig sent för mig!

Åt laktos i nån av bufférätterna. Försökte undvika. Men de hade inte anpassat för mig och jag glömde mina tabletter hemma. Fick väldigt ont i magen. Så jag somnade sent. Vaknade tidigt. Väckt av hostande familj massa gånger däremellan. Väldigt sömnig. Men utan tillfälle att sova ikapp just idag.

Och i veckan som kommer, så börjar mitt arbete, med mig själv, hos nya KBT-terapeuten. Det kan också bli jobbigt. Men. Det vill jag lägga min energi på. Förändring. Förbättring.

Gillar att jag satsar på yoga, promenader i naturen, kanske jogga lite, pilla med mina växter och min lilla trädgård. Fokus på rätt saker. Fokus på det jag kan påverka.





6 kommentarer:

  1. Ja kasta bort energitjuvarna och fokus på att må så bra du kan varje dag - det orden fick jag i ett mail av min läkare i veckan när jag hade kaos med ungefär samma saker du nämner ovan... Så nu peppar jag de orden till dig tjejen! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt pepp!! Behöver verkligen suga i mig positiva tankar, så jättesnällt att du påminner mig! Glad för att du skriver till mig! :-)
      Kram!

      Radera
  2. Låter som du har väldigt mycket omkring dig just nu. Känner hur trött jag skulle vara själv om allt det där hände mig på en gång. Välj bort allt som går att välja bort. Jag vet inte hur många firanden/fester/middagar jag missat sista åren, bara p g a att jag vet att jag blir helt slut efteråt. I veckan fyller min stora 6 år och jag fasar redan för firandet, blir så trött av sånt. Önskar att jag bara kunde se det roliga i det, men där är jag inte än. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påminnelsen. Vet ju att jag ska välja bort, men har valt bort så mycket roligt de senaste åren att jag ibland inte orkar avstå allt roligt mer. Det jobbiga liksom tar över då. Det man inte kan välja bort. Blir inte mycket glädje kvar i livet då. Men jag gallrar fortfarande väldigt hårt, det gör jag, även om det kanske inte märks på bloggen.

      I perioder har vi gjort så att vi bjudit in till barnens kalas med fast start och sluttid. Precis som ett barnkalas. Vi firar kl 14-16, tex så vet alla gäster vad som gäller. De måste gå hem i tid för att inte jag ska krascha totalt. Det är ju tillräckligt jobbigt som det är när något går utanför ramarna. Att arrangera kalas är definitivt utanför ramarna! Mina egna födelsedagar har jag "hoppat över", men barnens har jag firat. Prioritering, återigen!
      Tack för att du delar med dig!

      Radera
    2. Överlevde familjekalaset igår wohoo! Nu är det bara barnkalas kvar... men det blir ett litet ett.

      Radera
    3. Bra jobbat! Alltid skönt att känna att man klarar av utmaningar! Lycka till på barnkalaset.

      Radera