En bra sak med att vara sjuk


Det är inte många som får möjligheten att upptäcka att andra människor ställer upp för dem. Det har vi fått. Alla vi som lever våra liv med en sjukdom. Vi har inte haft något val, annat än att ta hjälp. Att våga visa oss sårbara och lämna våra liv i någon annans händer. Att verkligen våga lita på andra.
incredible-pixs.blogspot.in

Vi har blivit tvingade att stanna upp. Att värdera vad som är viktigt i livet. Vad som verkligen betyder något. Det är något vi inte hade fått uppleva annars.

Man hade jäktat på. Fast i stressen och prestationssamhället.
drfranklipman.com


Istället upplever vi dagen.

Vi tittar på himlen. Ser hur den skiftar i olika blå och grå nyanser, hur molnen rör sig med vindens hjälp. Hör fåglarna kvittra och sjunga. Känner solen värma, hur regnet känns mot huden, mjukt, hårt, vasst, kallt, varmt. Lägger märke till de olika gröna nyanserna som finns. Från det ljust gröna skira tidigt på våren, till den mörka gröna nyansen och allt däremellan.
amazon.com

Jag värdesätter mitt liv så oändligt mycket mer nu.

4 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med! Vissa dagar slås jag av hur vackert allt är och känner sådan tacksamhet för att jag har möjlighet att uppleva det just här och nu. Mitt i allt som har med sjukdom, sjukskrivning och orkeslöshet att göra finns det saker som är bland det bästa jag upplevt. Märkligt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det konstigt. Att man kan uppleva det värsta och det bästa samtidigt. Så stora kontraster. Men vad bra att vi lär oss uppleva allt fint som finns!

      Radera
  2. Ja man värdesätter livet på ett helt annat vis nu, förr sprang man bara på och hann inte njuta av nånting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man var överallt, men ingenstans. Dit vill jag inte tillbaka.

      Radera