Landar i vardagen igen

Är tillbaka i vardagen igen. Ganska så trött. Men oändligt glad och tacksam över det vi fått uppleva tillsammans. Så mycket mer än vad jag nånsin vågat hoppas på. Det lever vi länge på. Både jag och familjen.

Det är skönt att vara iväg och få lite perspektiv på tillvaron. Se hur man har det på andra platser. Men också skönt att komma tillbaka. Till det som är ens trygghet. Ens eget.

Får alltid tankar om att jag kanske skulle leva på något annat sätt än hur jag gör just här och nu. Men vardagen finns ju överallt. Semester är inte vardag. Därför är det inte riktigt rättvist att jämföra.

Men tankarna om att leva ett enklare liv kommer tillbaka till mig gång på gång. Färre saker, mer upplevelser. Små och stora. Det är där jag vill lägga min energi och mina pengar. På att uppleva. Inte på att konsumera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar