Rensar i garderoben

Jag vet inte om ni har de där kläderna i er garderob, de där som man tänker att man ska ha sen...
Sen någon gång, när de passar igen.

Jag har jättefina kläder som bara ligger och väntar på att de ska bli lagom.
Men varför, frågar jag mig.

Det var tio år sedan jag var gravid första gången och en del av de byxorna var lagom. Sedan blev jag gravid igen. Och sedan fick jag utmattningssyndrom. Ungefär så!

Sannolikheten att dessa byxor ska gå att använda igen är nog ganska liten. Hur fina de än är så gör det mig inte direkt lyckligare att se dem ligga där på hyllan varenda gång jag ska ha något därifrån. Så nu åker de ut.

Nu ska jag bara ha kläder som jag tycker om och som passar. Inget som spänner i midjan, inget som skaver eller kliar, inga tröjor där jag visar halva magen, inget som är för tight eller korvigt.
Bara sköna, snygga kläder. Det är jag värd.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, förlåt men jag är exakt likadan! Har en halv garderob med kläder som inte passar längre, men har jag slängt dem?! Nej! Som om ett mirakel skulle ske efter två barn och utmattningssyndrom, inte så troligt. Men! Jag har börjat köpa kläder som faktiskt passar istället för lite för trånga bara för att jag inte vill ha för höga siffror på storlekslappen. Vad ska man göra?! Får gilla läget just nu bara och ta tag i det här senare känner jag. En sak i taget. Kram!

    SvaraRadera
  2. Precis, en sak i taget! Och när man väl tagit sig ur utmattningssyndromet kanske man inser att klädstorlek är ganska oväsentligt...?! ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Haha har massor av såna kläder, men jag har fortfarande inte orken att rensa ur den. Har tänkt tanken i två år men har inte orkat ännu. Nog har man gått upp i vikt alltid, det är en tråkig del av utmattningen tyvärr när man inte orkar röra på sig som förr. Själv tränade jag flera dagar i veckan tidigare så för mig blev viktuppgången en katastrof i början. Fick även diabetes på kuppen. Men nu bryr jag mig inte om vikten längre :). Man tar promenader i den takt man orkar mer kan man inte göra :). Tror ju att medicinerna jag äter gör sitt också.

    SvaraRadera
  4. Tror också det är många faktorer som spelar in. Man rör sig inte på samma sätt, kroppen förändras med åldern, medicinerna gör sitt osv.
    Orkar inte heller så mycket i taget, men har ställt en påse där jag samlar lite i taget innan jag ber någon köra iväg med den.
    Fick du diabetes som följd av utmattningen?

    SvaraRadera