Funderar

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Om jag inte ska jobba som lärare, vad ska jag göra då?
Jag har funderat. Och funderat lite till. 

Men vad vill du???

Och svaret är, jag vet inte. Jag vet inte.  Jag tycker det är så oerhört svårt. 

På ett sätt kan jag ju bli precis vad jag vill. Jag kan leda mitt liv i vilken riktning som helst. Men på ett annat sätt känns det omöjligt. För i ärlighetens namn, jag kan ju inte göra vad som helst. Åtminstone inte nu. Jag har så svårt att tänka på vad jag skulle kunna göra, som jag skulle klara av med mina fysiska och psykiska begränsningar. 

Det känns inte heller rätt att behöva bestämma sådant när man är så här sjuk. Jag skulle vilja veta hur återställd jag kommer bli, innan jag bestämmer vad jag ska satsa på.  

Hur tänker ni därute? 

4 kommentarer:

  1. Känner precis som dig, skulle behöva byta yrke men vem vill anställa nån som är sjuk i utmattning. Har fått frågan tidigare om jag skulle klara av ett par timmar i ett annat yrke, men hur ska man veta när man inte provat. Det är svårt detta man vet ju inte ens om man blir fullt frisk ännu.

    SvaraRadera
  2. Nä just detta är dilemmat, hur kan man veta vad man vill jobba med när man är sjuk fortfarande och inte klarar av att jobba? Berätta gärna hur det går för dig framöver!

    SvaraRadera
  3. Det ska jag absolut göra :) skriver lite om det i bloggen med :)

    SvaraRadera