För mycket att göra


Jag försöker. Försöker verkligen. Men är så trött just nu. 
Vardagen har för många krav som jag inte kommer undan.

Prioriterar bort allt som inte måste göras, men det är ändå för mycket kvar. 
När det inte går att delegera bort mer. Inte stryka. Bara måste genomföra. 

Hur klarar man det? 
Klarar det oftast tillfälligt. 
Men återhämtningen blir längre sedan. 
Det går inte att lura kroppen. Den är smartare än jag. 
Får den inte vila när den behöver kommer den att se till att fixa vila åt sig. 
Den däckar mig hänsynslöst tills jag fattar att jag måste komma ner i varv och sansa mig. 


4 kommentarer:

  1. Alla med utmattningssyndrom känner nog igen sig. Man vill så mycket, men orkar inte. Då försöker man vara snäll mot sig själv och välja bort, och då får man dåligt samvete för det. I mitt fall känns det ibland som att det kvittar hur jag vänder mig så blir det fel. Det går inte att skynda på, men det är väldigt svårt att acceptera det..

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så det är. Många saker måste man faktiskt göra. De går inte att välja bort. Och man blir så himla trött...

    SvaraRadera
  3. Ja och jag tycker det är svårt att bemöta "kritiken" från vården mm när de säger att det är en fråga om prioritering. Jag tycker att jag prioriterar men det räcker liksom inte.

    SvaraRadera