"...det här är fan ta mig på riktigt."

”Jag minns att jag inte kunde tänka”

Läs intervjun med Pia Dellson i SVD. 

Pia Dellson är psykiatern som själv blev sjuk i utmattningssyndrom. Hon skrev en bok om sina upplevelser och erfarenheter från den tiden. Väldigt lättläst, korta, kärnfulla texter. Slår huvudet på spiken om hur det kan vara att leva med utmattningssyndrom. Rekommenderas både till dig som är sjuk, men även till anhöriga och närstående som kan ha svårt att förstå hur det kan vara att leva med den här sjukdomen. 

Bild: Precious people. Lånad från svd.se

Väggen – en utbränd psykiaters noteringar

"...det här är fan ta mig
på riktigt."

Pia Dellson

5 kommentarer:

  1. den boken har jag läst, väldigt bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den var jättebra! Och tillräckligt lättläst för att man ska orka med den när man egentligen inte orkar läsa!

      Radera
    2. Ja den var väldigt lättläst :)

      Radera
  2. Jag gav den till min mamma. Det var bra tror jag. Det kändes som om hon fattade mer sen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart tänkt! Nån annan har fått på pränt det man själv inte kan kommunicera.

      Radera