Avstämningsmöte

Avstämningsmöte.
Redan när kallelsen dimper ner i brevlådan börjar oron mala i kroppen.
Alla som är delaktiga i min rehabilitering ska träffas och prata om mig.

Min arbetsgivare, läkare, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, psykolog, rehabsamordnare...

Ett helt konferensrum fullt med folk, för min skull.

Jag tycker det är oroligt. En känsla av vanmakt. Så många människor som ska försöka sätta sig in i hur jag mår och vad som är bäst för mig. Men med sina respektive regler att följa.

Det är jobbigt. Oftast bryter jag ihop. Gråter och gråter, kan inte sluta.

Orkar inte koncentrera mig så länge som ett möte varar. Så mycket frågor jag ska svara på. Mycket fakta att ta in. Måste fråga om och om igen. Känner mig trögfattad. Sirap i skallen. Blir helt mentalt slutkörd.

Känner mig utsatt. Gör si, gör så, annars får du inga pengar. Alltid dessa pengar. Önskar jag vore miljonär så jag slapp dem och deras pengar.

Efter mötet. Uppvarvad. Stressad inuti. Kan inte sova, men är så ofantligt trött. Känns som om jag blivit överkörd av en buss. Jag har värk i hela kroppen. Det ömmar i muskler jag inte visste fanns. Det gör så ont. Som om någon hade slagit mig. Gråter av uppgivenhet och smärta.

Det tar flera veckor innan det lagt sig igen. Innan livet kan återgå till det normala.


5 kommentarer:

  1. Känner precis som dig, fick ett brev hem i fredags om rehab möte, börjar redan oroa mig för det mötet. Det är svårt att koncentrera sig på vad dom säger. Men denna gång ska jag skriva ner allt jag ska säga. Förra gången var jag i så dåligt skick att jag bara grät och fick inte ut nånting av mötet. Dom bara konstaterade att jag var för dålig för att arbeta, då hade jag arbetat två timmar i några veckor och var totalt slut.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det kommer gå bra för dig, att du får det som du vill ha det. Håller en tumme!

    SvaraRadera
  3. Tjejer! NI ska kräva en sammanfattning från FK/AF om vad som blivit sagt under mötet! Jag har haft turen att få duktiga handläggare/läkare, och dessa gjorde så direkt då jag slapp föra egna anteckningar osv (även om jag gjorde det). Plus att ni kan ta med stöd. Varma kramar!

    SvaraRadera
  4. Tjejer! NI ska kräva en sammanfattning från FK/AF om vad som blivit sagt under mötet! Jag har haft turen att få duktiga handläggare/läkare, och dessa gjorde så direkt då jag slapp föra egna anteckningar osv (även om jag gjorde det). Plus att ni kan ta med stöd. Varma kramar!

    SvaraRadera