Promenader

En gång. Då. Förut. I mitt gamla liv.
Då tyckte jag promenader var löjligt.
Det var för lata som inte orkade träna "på riktigt".


Min sjukgymnast tvingade mig mer eller mindre att börja gå. Och nu, flera år senare, är jag fortfarande fast. 



Allt handlar om att anpassa det till hur man mår. Vissa dagar klarar man att ta sig ut till brevlådan för att hämta morgontidningen. Andra dagar orkar man 15 minuter, en halvtimme eller en timme. 

Det viktiga är inte hur länge man är ute, utan att man kommer ut. 


För mig är vinsterna många. Jag blir piggare, gladare, värken i mina leder släpper, kaoset i min hjärna skingras, jag sover bättre och får energi till att orka göra andra saker.

Promenaderna är verkligen en del i min livsstilsförändring. 

2 kommentarer:

  1. Så klokt skrivet! Själv kämpar jag fortsatt med att ta mig ut dagligen. Jag hoppas det vänder nu under resan, att den blir min sporre till att få en lite högre energidos varje dag.

    Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Ja, hoppas och tror att du orkar lite varje dag. Från hotellrummet till restaurangen vidare till solstolen är ju också en promenad. Lycka till!

    SvaraRadera