Lov

Halva jullovet har gått.
Halva är kvar.

Mina krafter börjar sina.

Det är jättemysigt att ha familjen hemma.
Umgås med barnen, släkten och vänner.

Men det blir också en del krav.
Krav i form av matlagning och markservice.
Tider att passa.

Tycker det är jobbigt.
Mest av allt är det jobbigt att vara sjuk.
Att inte orka med.
Min sjukdom tar inte semester.
Så jag försöker prioritera.
Men det är svårt.
Orkar inte en bråkdel av det jag skulle vilja.

Älskar loven.
Men älskar lika mycket vardagens rutiner!

2 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det känns... Har insett att lov innebär mer ansträngning och planering, det är väl nu först efter 4 år som jag fått in en vana av att hantera längre ledighet med familjen...

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur det känns... Har insett att lov innebär mer ansträngning och planering, det är väl nu först efter 4 år som jag fått in en vana av att hantera längre ledighet med familjen...

    SvaraRadera