Att leva med en sjukdom som inte syns

Vad du inte ska säga till någon med en osynlig sjukdom...
Jag har hört dem allihop. Önskar att det var ironi, men det är alldeles sant och självupplevt.

Sover du tillräckligt?

Du sover för mycket.

Ja, det där brukar jag också ha.

Du behöver börja träna.

Jag önskar att jag hade tid att vila middag.

Äter du inte för många mediciner?

Tänk positivt!

Det kunde varit värre.

Känner du dig bättre ännu?

Men du ser så frisk och pigg ut.

När jag slutade äta /infoga valfri diet/ så blev allt jättebra.

Jag har hört talas om en som blev frisk av.....

Försöker du tillräckligt mycket?

Du försöker för mycket.


Du kan väl höra av dig när du blir frisk så kan vi hitta på något.

Känner du igen dem? Har du fått höra något annat "uppmuntrande"?!?

4 kommentarer:

  1. Jag är fortsatt så isolerad i min bubbla, att jag inte har behövt höra så mycket ännu. Känns skönt, med tanke på de kommentarer du har fått höra.

    Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Folk vill ju oftast väl, det vet jag ju. Men ibland blir det för mycket. Försök hålla dig i din mentala bubbla även senare, när du kommer ut mer bland folk. Det lättaste är nog att inte ta åt sig så mycket!

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig! Många goda råd eller vad man ska kalla det, som man inte bett om. De som inte varit i den här situationen kan aldrig förstå.

    SvaraRadera
  4. Nä, och det kanske man inte kan begära, att de ska förstå menar jag. Men det blir ju jobbigt att höra på i längden.

    SvaraRadera