Home sweet home

Jag är hemma igen. Allt har gått bra. I stort sett i alla fall. Mina farhågor har mest handlat om ifall jag är vuxen och ansvarsfull nog för att genomföra en resa med barn på egen hand. Och. Note to myself. Det är jag!!

Jag oroade mig över bilkörningen. Men det gick helt okej. Planerade genom att sova/vila precis innan. Det kan ha hjälpt till. 

Jag oroade mig över att göra för mycket på för kort tid. Det gjorde jag också. (Såklart, höll jag på att säga.) Vilket fick till följd att jag tok-kraschade så där brutalt en kväll. Detta överlevde jag genom att ta en tidig kväll på hotellrummet, undvika middag i restaurangen och erbjuda Netflix till barnet. 

Jag vaknade med ångest på natten. Men hanterade den och somnade om. Det är en seger i sig. 

På det stora hela är jag ändå väldigt nöjd. Jag vill resa mer. Och nu har jag varit iväg på egen hand. Med ensamt ansvar för besluten. Att det är en stor sak kan man kanske inte tro. Men för min utmattade hjärna är det så. Det var en viktig milstolpe för mig i mitt tillfrisknande. 
Vila i bollhavet. Oväntat mysigt! ;)

Vi har haft det fantastiskt fint. God mat, sand mellan tårna, bad i bubbelpool och i vanlig pool, morgondopp och kvällsdopp, nutella till fruktfatet på morgonen, havsutsikt i restaurangen, riktigt slappt. Bara stressat lite, för att hinna med att vila mellan måltiderna. Jäktigt med All inclusive!








7 kommentarer:

  1. Så härligt att höra. En del tuffa stunder och en del bra. Men du hanterade det utmärkt. Starkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, ja, jag är nöjd!
      Kram!

      Radera
  2. Snyggt jobbat, tjejen!!!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Härligt att du klarade det, bra jobbat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt för självkänslan, både nu och på sikt. Tack!

      Radera
  4. Känner igen mig så väl i det du beskriver. En sådan seger för dig!
    Kram Julia

    SvaraRadera